sobota, 29 czerwca 2013

Ciasto lekko słodkie

Miało to być ciasto 3 BIT, jednak coś mnie natchnęło... a raczej za dużo masy budyniowej zrobiłam i wyszło takie coś, ni to ciasto, ni to torcik. Ciasto zrobiłam z okazji przyjazdu moich Cioć.
Za dużo wyszło i rozdałam w pracy :D
Biszkopt:
  • 5 jaja
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 3 łyżki kawy zbożowej lub kakao 
Białka ubiłam mikserem z odrobiną soli na sztywną pianę, uszlachetniłam ją cukrem. Następnie dodałam pojedynczo żółtka. Drewnianą łyżką wymieszałam dodaną niewielkimi ilościami przesianą przez sito mąkę pszenną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia i sodę. Na sam koniec dodałam kawę inkę i dobrze ją rozmieszałam, aby się rozpuściła. Otrzymane ciasto przelałam do foremki 25/45cm wyścielonej papierem do pieczenia wysmarowanym masłem.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20-25 min
Masa budyniowa:
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej
  • 4 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 750 ml mleka
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 kostka masła
1 szklankę mleka doprowadziłam do wrzenia. W pozostałej części mleka rozpuściłam cukier oraz cukier waniliowy, dodałam mąkę pszenną i ziemniaczaną. Całą zawiesinę wlałam do gotującego się mleka i energicznie mieszałam, aż do zgęstnienia i ponownego zagotowania. Ważne jest, aby przed wlaniem zawiesiny zmniejszyć na minimum ogień pod garnkiem z mlekiem. Dobrze rozmieszana zawiesina może uchronić przed powstaniem grudek oraz przypaleniem. Powstały budyń odstawiłam do wystygnięcia

Miękkie masło napowietrzyłam mikserem i pojedynczymi łyżkami dodałam zimny budyń. Powstałą masę podzieliłam na dwie części.  Do jednej z nich dodałam masę krówkową.

Masa krówkowa”
  • 1 szklanka mleka
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1 łyżka masła
  • 10 cukierków typu krówka, toffi - opcjonalnie
Mleko, cukier i masło gotowałam przez ok 2 godziny na średnim ogniu, aż mleko zgęstnieje. Sprawdzałam konsystencję na szklanym talerzyku. Jak odpowiednio było gęste dodałam dla nadania lepszego smaku cukierki, jednak to nie jest obowiązkowe, gdyż samo w sobie tak zrobione mleko jest przepyszne. Zostawiłam do ostudzenia.
Wystudzony biszkopt przekroiłam na dwie części, przygotowałam poncz. Ciasto złożyłam w sposób następujący:
  • masa budyniowa plus kwiatki z masy cukrowej
  • poncz
  • biszkopt
  • masa budyniowo - krówkowa
  • poncz
  • biszkopt 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra