czwartek, 6 czerwca 2013

Gulasz Karola Okrasy z KuchniaLidla.pl


Coś innego na obiad, nie koniecznie tylko na męski wieczór ;)  
  • 1 kg szynki wieprzowej
  • szczypta pieprzu
  • szczypta soli
  • 90 g mąki pszennej
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 2 ząbki czosnku, pokrojone w cienkie plastry
  • 2 cebule, pokrojone w grubą kostkę 1/1 cm
  • 400 g marchwi, pokrojonej w grube plastry
  • szczypta suszonego majeranku
  • 4 liście laurowe
  • 5 goździków
  • szczypta cynamonu w proszku
  • 2 łyżki miodu
  • 1 szklanka piwa
  • 1 pomarańcza
  • 1 l wody
Szynkę pokroiłam w kostkę ok 4/4 cm, doprawiłam pieprzem i solą. Dokładnie wymieszałam. Doprawione mięso oprószyłam 40 g mąki pszennej. Ponownie wymieszałam (każdy kawałek mięsa musi być dobrze obtoczony w mące). Rozgrzałam olej rzepakowy na patelni (olej nie może być rozgrzany zbyt mocno). Mięso smażyłam z każdej strony na złoty kolor, często mieszając. Dobrze przesmażone mięso przełożyłam do garnka wraz z całym płynem i sokiem.
Na patelnię, na której wcześniej smażyłam mięso, wlałam 2 łyżki miodu. Gdy miód zaczął się pienić na patelni, dodałam pokrojone cebule i czosnek. Smażyłam do momentu zeszklenia cebuli. Wrzuciłam pokrojoną marchew na patelnię. Dodałam 4 liście laurowe, majeranek, 4-5 goździków i szczyptę cynamonu. Na patelnię wlałam szklankę piwa. Poczekałam, aż piwo na patelni przestanie się pienić i delikatnie się zagotuje. Pomarańczę obrałam i wycięłam filety. Całą zawartość patelni przełożyłam do garnka z mięsem, następnie wrzuciłam do garnka miąższ i sok z pomarańczy. Dodałam 1 l wody, wymieszałam. Garnek szczelnie przykryłam i dusiłam przez ok 1,5 godziny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra