środa, 26 czerwca 2013

Torcik z okazji bez okazji

Tego torcika upiekłam z okazji przyjazdu mojego przyjaciółki ;)
Biszkopt:
  •  3 jajka M
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kawy zbożowej inki / ewentualnie kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
Masy:
Podstawą każdej masy w tym torcie jest budyń. Są dwa warianty:
I. gotujemy budyń kupny z torebek, na 1 litr mleka 3 torebki budyniu waniliowego lub śmietankowego, cukru jak na opakowaniu
II. gotujemy budyń samemu: 0,5 litra mleka, 4 łyżki czubate mąki pszennej, 4 łyżki czubate mąki ziemniaczanej, 2 żółtka, cukier waniliowy, 3 łyżki cukru - gotować jak budyń z torebki, żółtka dodać na samym końcu jak budyń będzie ugotowany, po zgaszeniu gazu pod garnkiem.
Stosowałam II wariant, więc ugotowany budyń wystudziłam. Następnie napowietrzyłam margarynę do ucierania mas za pomocą miksera, dodałam małymi porcjami zimny budyń tak, aby powstała masa budyniowa. Podzieliłam na dwie części 1/3: 2/3

masa serowa - twarogowo budyniowa
do 1/3 części masy budyniowej na średnich obrotach miksera dodawać 2-4 czubatych łyżek sera twarogowego ( z wiaderka na sernik), należy uważać, gdyż masa dość szybko się warzy, aby temu zapobiec właśnie jest budyń, dosłodzić do smaku.

masa kajmakowa
do 2/3 części masy budyniowej należy dodać masę krówkową lub kajmakową - taką jaką lubisz (ja robię własną masę kajmakową), mieszać wszystko mikserem na wysokich obrotach. Masa jest dość słodka, dlatego poniżej jest dżem kwaskowaty.
dżem kwaśny, np czerwona porzeczka, agrest, akurat miałam zamrożone porzeczki czerwone, więc wrzuciłam do rondelka z 1 łyżką cukru i 1 łyżeczką żelatyny, zagotowałam.
Biszkopt podzielić na trzy części, tylko pierwszej dolnej nie ponczowałam, gdyż serwatka z serowej masy wchłonie się w biszkopt.

Ciasto złożyłam w sposób następujący:
  • ozdoby z masy cukrowej lub rozetki zrobione rękawem cukierniczym z pozostałej masy
  • masa kajmakowa
  • poncz
  • biszkopt
  • masa kajmakowa
  • dżem kwaskowaty
  • poncz
  • biszkopt
  • masa serowo budyniowa
  • biszkopt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra