czwartek, 20 czerwca 2013

Naleśniki z sałatką wiosenną

Propozycja późniejszego śniadania, drugiego śniadania, podwieczorka. Szybkie danie, bardzo pożywne i zawsze może zostać na "później".
naleśniki
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Jajko roztrzepałam miotełką z solą, dodałam szklankę mleka i mąkę. Mieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji bez grudek. Dopiero w tym momencie mogłam dodać drugą szklankę mleka. Smażyłam naleśniki na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu.

Polecam jeszcze ciepłe naleśniki faszerować świeżymi warzywami, sałatką grecką, cezara, itp. Bardzo dobry sposób na zdrowy posiłek.
Sałatka wiosenna
  • ½ ogórka szklarniowego lub 1 ogórek gruntowy
  • 1 pomidor
  • ¼ główki sałaty lodowej
  • 1 cebula dymka lub pęczek szczypiorku
  • 2 łyżki oliwy
  • sól do smaku
  • ½ łyżeczki majeranku
  • ½ łyżeczki bazylii
  • 1 łyżeczka świeżego koperku
Ogórka pokroiłam w plasterki, pomidora sparzyłam, obrałam ze skórki i pokroiłam w "księżyce". Sałatę porwałam na mniejsze cząstki, cebulę posiekałam w drobną kosteczkę. W kubku wymieszałam oliwę, sól oraz zioła. Otrzymanym sosem polałam warzywa. Odstawiłam na 10 minut, aby wszystkie smaki się połączyły.
 Moja propozycja podania to złożony naleśnik na pół. Jednak stosuję także zwijanie naleśnika z takim nadzieniem w rurkę. To jest łatwiejszy sposób na posiłek w "rękę".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra