wtorek, 11 czerwca 2013

Dieta wątrobowa: Rogaliki drożdżowe

Przepis ten pochodzi ze stronki Domowych Wypieków. Bardzo mi smakują, nadają się przy diecie wątrobowej, na której obecnie jestem i są super przekąską jako drugie śniadanie czy podwieczorek w trasie czy pracy. Polecam spróbować!!!

220ml mleka
20g drożdży
0,5 łyżeczki soli
40g masła
375g mąki pszennej
2 łyżki cukru
1 żółtko
Nutella, inny krem czekoladowy lub dżem

Drożdże rozmieszałam z cukrem, aż się zrobiły płynne. W garnuszku podgrzałam mleko z masłem i odstawiłam do przestudzenia. Kiedy mleko było letnie przelałam do drożdży dodałam mąkę i sól. Wymieszać i pozostawić do wyrośnięcia. Ciasto rozwałkowałam i podzieliłam na trzy paski. Wycięłam trójkąty, lekko nadcięłam u nasady, na każdy trójkąt położyłam dżem. Ciasto zwinęłam od podstawy lekko ją rozchylając do wierzchołka trójkąta i ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawiłam na 10 min. do wyrośnięcia. Posmarować rozkłóconym żółtkiem - nie zawsze to robię.
Temperatura: 190°C., czas: 15-20 min

Powodzenia i smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra