niedziela, 9 czerwca 2013

Kopytka z dynią

Pomysł na zrobienie kopytek z dynią podsunęła mi Dorota Kamińska z Pozytywnej Kuchni, która potrafi zainspirować swoimi filmikami.
O tej porze roku jeszcze nie ma dostępnej dyni, jednak można się zaopatrzyć i zamrozić w sezonie, kiedy ona jest najsmaczniejsza.
  • 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
  • 1,5 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki puree z dyni
  • szczypta soli


Ziemniaki przecisnęłam przez praskę i wymieszałam z dynią, wysypałam na stolnicę, dodałam sól i mąkę. Całość zagniatałam, aby uzyskać jednolitą kulkę. Za pomocą noża pokroiłam na cząstki. Na osolony wrzątek wrzuciłam kopytka i gotowałam 5 minut od wypłynięcia ich na wierzch. 


Wykorzystałam je do obiadu z kurczakiem i surówką z kiszonej kapusty.

Możliwości jest nieskończenie wiele:
z marchewką zasmażaną
obsmażone na oliwie do zupy krem
z bułką tartą i cukrem
z sosem mięsnym

Spotkałam się z przepisami, w których dodaje się jeszcze jajko. Ja tego nie stosuję, gdyż nie widzę różnicy w cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra