sobota, 8 czerwca 2013

Ozdoby z masy cukrowej

Masa cukrowa jest bardzo dobrym produktem ułatwiającym dekorację ciast i tortów. Wykorzystuje się ją jako wierzchnią warstwę pokrywającą tort, ozdoby w postaci kwiatów, koralików oraz innych kształtów do dekoracji. Dobrze zrobiona wykazuje się elastycznością i plastycznością co ułatwia wykonywanie ozdób. Masa ma biały kolor, jednak za pomocą naturalnych i spożywczych barwników można z nią zdziałać cuda. 
Wykorzystałam przepis z http://www.domowe-wypieki.pl/przepisy-dekoracje-z-masy/295-masa-cukrowa-lukier-plastyczny jednak troszkę go zmieniłam pod swoje potrzeby.

  • 300 g cukru pudru
  • 40 g glukozy w proszku (dostępna w marketach)
  • 1,5 łyżeczki żelatyny
  • 30 ml wody
Żelatynę wsypałam do miseczki, zalałam letnią wodą i mieszałam do rozpuszczenia. Miseczkę umieściłam nad parą wodną, podgrzałam i dodałam glukozę. Energicznie mieszałam, aby nie przywarło i nie zagotowało się - warunek konieczny.
Odstawiłam na chwilkę, aby przestygło, ale winno być dalej ciepłe. Małymi porcjami dodawałam cukier puder (ok 200g) i ciągle mieszałam. Jak zrobiła się już kulka z luźniejszą konsystencją, rozsypałam resztę cukru pudru na stolnicy, przełożyłam masę z miseczki na cukier i zaczęłam zarabiać jak ciasto, aż masa będzie miała konsystencje plasteliny.

Teraz podzieliłam na 3 części, jedną pozostawiłam białą, a pozostałe dwie zabarwiłam kakao i zielonym spożywczym barwnikiem.

Do podsypania masy, aby nie kleiła się do stolnicy czy blatu użyłam także cukru pudru.

Bardzo ważne!!!
Nie wolno używać barwników do jajek, gdyż te barwniki są bardzo słone i zepsują smak masy cukrowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra