czwartek, 6 czerwca 2013

Drożdżówka z rabarbarem i kruszonką

  Drożdżówka mojej Babci... mmm pycha :) tego smaku i zapachu nigdy nie zapomnę. Może dlatego przygotowywanie słodkości zawsze sprawiało mi wiele satysfakcji.
  • 1 kg mąki pszennej
  • 3 jaja
  • 100 g margaryny
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 70 g świeżych drożdży
  • 1 kg rabarbaru
W kubku rozrobiłam drożdże z łyżką cukru, posypałam wierzch mąką, aby nie zrobił się kożuch i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Zagotowałam mleko, rozpuściłam w nim margarynę i cukier. Do przesianej mąki dodałam przestudzone, ale jeszcze ciepławe mleko, rozkłócone jajka i wyrośnięte drożdże. Wyrabiałam ciasto, tak jak to robiła moja Babcia, czyli dłonią złożoną w pięść, mieszając od spodu, naciągając i napowietrzając ciasto. Konsystencję można regulować mlekiem, winna być jak gęsta wiejska śmietana. Wyrobiłam ciasto do momentu, aż samo odchodziło od dłoni. Wierzch ciasta posypałam mąką, przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia - powinno dwukrotnie powiększyć swoją objętość. Po około  30 minutach ciasto powinno odpowiednio urosnąć. Przełożyłam na wytłuszczoną blaszkę ciasto. Nie wyrabiać go ponownie. Kawałki rabarbaru powtykać w ciasto.

Kruszonka:
1 niepełna szklanka mąki pszennej
1 szklanka cukru
0,5 margaryny

Wszystko razem wymieszać i formować małe, szarpane kawałki ciasta kruchego

Rozsypałam kruszonkę na cieście drożdżowym z rabarbarem.
Temperatura: 180 st. C, czas 40-50 min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra