niedziela, 9 czerwca 2013

Pizza

Nie ma chyba takiej osoby, która nie lubiłaby tego placka :)

ciasto:
  • 20 g świeżych drożdży
  • ½ łyżeczki soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 500 g mąki
  • ½ łyżeczki bazylii
  • ¼ łyżeczki mielonej papryki ostrej


Wszystko umieściłam w misce, wymieszałam i zarobiłam ciasto. Przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia. Jak ciasto powiększyło swoją objętość, wyłożyłam na stolnicę, podzieliłam na dwie części i rozciągnęłam rękoma. Można sobie ułatwić zadanie rozwałkowując ciasto, ale moim zdaniem lepszy smak ma rozciągane ciasto. Ciasto ułożyłam na papierze do pieczenia.
Temperatura: 180 st. C, czas 20 min.

Po ułożeniu ciasta na blaszce, posmarowałam je śmietaną z koncentratem pomidorowym. Śmietana, a raczej tłuszcz w niej zawarty nie przepuszcza do ciasta soków z dodatków, a tym samym zapobiega powstaniu zakalca. Odrobina koncentratu pomidorowego na rantach nada im lepszy kolor. Na wierzch położyłam: pomidory, pieczarki, paprykę czerwoną, cebulę pokrojoną w piórka, jajko ugotowane na twardo i oczywiście ser żółty. Wszystko posoliłam i popieprzyłam po wierzchu oraz dodałam suszoną bazylię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra