czwartek, 6 czerwca 2013

Babka Walentyny

Uwielbiam ją!!! Przepis mojej Babci, choć nie miała na imię Walentyna :)
Co roku na Święta Wielkanocne piekę ją, gdyż ona jest dla mnie tym głównym symbolem rodzinnych świąt.
  • 10 jaj
  • 500 g cukru
  • 300 g masła
  • 550 g mąki pszennej
  • 1 opakowanie proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego

Białka ubiłam mikserem na sztywną pianę bez cukru. Następnie po trochu dodałam cukier i ubiłam jak na bezy. Piana winna być bardzo sztywna i lśniąca. Żółtka także ubiłam bez cukru. Do ubitej piany dodałam żółtka. Za pomocą drewnianej łyżki delikatnie mieszając od spodu dodałam mąkę, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Cieniutką stróżką wlałam roztopione, wystudzone masło jednocześnie ciągle mieszając. 

Wymieszane ciasto wlałam do wytłuszczonych foremek na babki.
Temperatura: 200 st. C, czas 1 godzina.
Babki wstawiłam do piekarnika, gdy on nagrzany był do temperatury 150 st. C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra