środa, 19 czerwca 2013

Pierogi z truskawkami

Sezon truskawkowy jest otwarty, więc czas na pierogi z truskawkami.
Mała uwaga dla osób będących na diecie wątrobowej - niby wszelkie ciasta zarabiane na stolnicy są zabronione, jednak pierogi z truskawkami jem. Pytałam się swojej lekarki i powiedziała, że jeżeli ciasto będzie bardzo cieniutkie, raz na jakiś czas mogę sobie pozwolić na takie odstępstwo. Także decyzja jest indywidualna.
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • szczypta soli
  • truskawki do nadzienia pierogów
Truskawki obrałam z szypułek, umyłam na sicie. Wszystkie składniki połączyłam, wyrobiłam ciasto na stolnicy. Dzięki ciepłej wodzie ciasto jest miękkie i bardziej plastyczne. Rozwałkowałam cieniutko ciasto na grubość około 2-5 mm. Za pomocą szklanki wycięłam kółka, które posłużyły mi do formowania pierogów. Do każdego placka włożyłam po jednej truskawce i formowałam pierogi. Nie doprawiam truskawek ani cukrem, ani cynamonem, gdyż puszczają sok i ciężko jest później skleić ciasto.
Z tej ilości ciasta wystarczyło mi na 25 pierogów. Poklejone pierogi nie mogą długo leżeć, gdyż owoce szybko puszczają sok. Włożyłam pierogi do osolonego wrzątku i gotowałam 3-5 minut od momentu wypłynięcia ich na powierzchnię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra