poniedziałek, 10 czerwca 2013

Pita

Pierwsze skojarzenie... Podróż do Gdańska, dworzec kolejowy we Wrocławiu, godziny nocne i właśnie bułka z warzywami. Zawsze jak jechaliśmy nocnym pociągiem we Wrocławiu był 30 minutowy postój, gdyż doczepiali wagony. Korzystając z okazji wybiegałyśmy z siostrą z pociągu po pitę. Obecnie taką bułkę robię w domu.


  • 4-6 duże bułki
  • 8 liści młodej białej kapusty
  • 2 pomidory
  • 1 większy świeży ogórek
  • 2 ogórki kiszone lub korniszony
  • ¼ papryki czerwonej
  • ¼ papryki zielonej
  • 1 cebula
  • 1 opakowanie kukurydzy konserwowej
  • sól
  • sos jogurtowo - majonezowy
  • keczup

Kapustę bardzo drobno poszatkowałam, cebulę pokroiłam w słupki i posoliłam dość obficie, aby sól wyciągnęła gorycz z kapusty oraz warzywa zmiękły. Odstawiłam na ok 1-2 godziny. Po tym czasie odcisnęłam sok i gorycz z kapusty. Można ten punkt ominąć jeżeli użyjemy młodej jeszcze zielonej kapusty lub kapusty pekińskiej. Umyte warzywa pokroiłam: pomidory w półksiężyce - w 16tki, ogórki w plasterki, papryki w słupki.

Sos jogurtowo - majonezowy
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu

Jogurt i majonez dobrze wymieszałam.
Jeżeli mamy dobry majonez nie trzeba doprawiać sosu, gdyż w bułce ma być czuć smak warzyw a nie sosu.

Rozcięłam bułkę, aby powstała kieszonka. Zaczęłam faszerowanie bułki od sosu jogurtowo - majonezowego na dno, gdyż opóźni trochę przemakanie bułki od soków z warzyw. Teraz według uznania układałam warzywa nie zapominając o sosie. W przepisie jest keczup, ale nie przepadam za nim i nie dodałam go.

Moja bułka składała się z warstw:
kukurydza konserwowa
sos jogurtowo - majonezowy
1 łyżka kukurydzy konserwowej
kilka słupków papryki czerwonej i zielonej
kilka plasterków ogórka świeżego i korniszonów
kilka fragmentów pomidora
kapusta z cebulą
sos jogurtowo - majonezowy
1 łyżka kukurydzy konserwowej
kilka słupków papryki czerwonej i zielonej
kilka plasterków ogórka świeżego i korniszonów
kilka fragmentów pomidora
kapusta z cebulą
sos jogurtowo - majonezowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra