piątek, 7 czerwca 2013

3 BIT troszke inaczej



Ciasto chyba już wszystkim znane, bardzo lubiane i bardzo proste w przygotowaniu. Uwielbiam je osobiście jak i cała moja rodzina... a to chyba z tego powodu, że nigdy nie robię go tak samo.

Biszkopt:
  • 4 jaja
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Białka ubiłam mikserem z odrobiną soli na sztywną pianę, uszlachetniłam ją cukrem. Następnie dodałam pojedynczo żółtka. Drewnianą łyżką dodałam niewielkimi ilościami przesianą przez sito mąkę pszenną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia i sodę. Otrzymane ciasto przelałam do foremki 25/30cm wyścielonej papierem do pieczenia wysmarowanym masłem.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20-25 min

Masa budyniowa:
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej
  • 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 350 ml mleka
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 kostka masła
1 szklankę mleka doprowadziłam do wrzenia. W pozostałej części mleka rozpuściłam cukier oraz cukier waniliowy, dodałam mąkę pszenną i ziemniaczaną. Całą zawiesinę wlałam do gotującego się mleka i energicznie mieszałam, aż do zgęstnienia i ponownego zagotowania. Ważne jest, aby przed wlaniem zawiesiny zmniejszyć na minimum ogień pod garnkiem z mlekiem. Dobrze rozmieszana zawiesina może uchronić przed powstaniem grudek oraz przypaleniem. Powstały budyń odstawiłam do wystygnięcia

Miękkie masło napowietrzyłam mikserem i pojedynczymi łyżkami dodałam zimny budyń. Powstałą masę podzieliłam na trzy równe części. Dwie części posłużyły mi do przełożenia ciasta jako jedną z warstw.

Masa krówkowa”
  • 1 szklanka mleka
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1 łyżka masła
  • 10 cukierków typu krówka, toffi - opcjonalnie
Mleko, cukier i masło gotowałam przez ok 1 godzinę na średnim ogniu, aż mleko zgęstnieje. Sprawdzałam konsystencję na szklanym talerzyku. Jak odpowiednio było gęste dodałam dla nadania lepszego smaku cukierki, jednak to nie jest obowiązkowe, gdyż samo w sobie tak zrobione mleko jest przepyszne. Zostawiłam do ostudzenia.

Pozostałą jedną część masy budyniowej wymieszałam mikserem z powstałą masą krówkową.

Bita śmietana i wiórki czekoladowe na wierzch
Bitą śmietanę przygotowałam z torebki według przepisu na opakowaniu. 6 kostek czekolady gorzkiej pokroiłam nożem w wiórki i słupki.

Biszkopt przekroiłam na 3 części i złożyłam ciasto następująco:
  • Bita śmietana i wiórki czekoladowe na wierzch
  • 3 część biszkoptu
  • masa budyniowa
  • 2 część biszkoptu
  • masa krówkowa
  • 1 część biszkoptu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra