poniedziałek, 17 czerwca 2013

Czekoladowe napisy ozdobne do ciast i tortów

Prosty sposób na przygotowanie ozdób do wszelakich ciast.

Najważniejszym etapem w przygotowaniu się do wykonania jakichkolwiek ozdób z czekolady jest jej TEMPEROWANIE. Bardzo fajnie opisane jest tu jak wykonuje się temperowanie czekolady i o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi.

Jeżeli nie ma się ochoty na takie zabiegi to przyznam się, że pierwsze ozdoby i napisy wykonałam z czekolady mlecznej standardowo rozpuszczonej nad kąpielą wodną do temperatury 38 - 40 st. C. Jak zmierzyć temperaturę bez termometru? Proste!!! Wystarczy wsadzić palec do czekolady, jak nie parzy jest ok. Należy to robić powoli i nie wolno przegrzać czekolady, bo nie będzie nadawała się do wykonania czegokolwiek. Im wyższa temperatura, tym czekolada staje się gęstsza.

Nie mam zbyt ładnego pisma, aby poradzić sobie bez pomocy, więc:
  1. poszukałam w internecie ozdobnych fontów - czcionek, które pobrałam i zainstalowałam w komputerze,
  2. napisałam to co potrzebowałam stworzyć jako napis na ciasto,
  3. powiększyłam czcionki do odpowiedniej wielkości i wydrukowałam,
  4. pod celofan włożyłam wydruk,
  5. rozpuszczoną czekoladą przelaną do papierowej tutki tworzyłam napisy na celofanie takie jak widać było na wydruku.

Miałam odrobinę białej czekolady, którą także wykorzystałam do ozdób. Wylałam kleks czarnej czekolady, potem na niej białą i znów czarną i wykałaczką rozprowadziłam na kształt gwiazdy. Takie gwiazdki można połamać i wykorzystać do przyklejenia na boki torta, wbić w rozetki z masy lub bitej śmietany...

Z czasem ozdoby wychodzą bardziej dopracowane i wymyślne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra