środa, 31 lipca 2013

Dieta wątrobowa: Napój pomarańczowo - marchewkowy

Czas upałów i mądrego uzupełniania płynów.

Ten przepis dostałam od koleżanki z pracy. Często z niego korzystam, zwłaszcza w te upały.
  • 2 pomarańcze
  • 2 marchewki
  • 1 szklanka cukru
  • 5 litrów wody
Pomarańcze dobrze wyszorowałam pod bieżącą wodą, marchewki obrałam i umyłam. Pomarańcze ze skórką pokroiłam w mniejsze cząstki, marchewki w plasterki. Wszystko umieściłam w garnku, zasypałam cukrem i zalałam wodą. Gotowałam do miękkości. Po przestudzeniu wywar odlałam a pomarańcze i marchewki zblendowałam i przetarłam przez sito. Osobiście przed zblendowaniem wyrzucam skórkę z pomarańczy gdyż nie jestem jej fanką. Przetarty mus przelałam do wywaru, rozmieszałam. Jeżeli będzie ten napój spożyty w ciągu dwóch dni rozlewam go normalnie do butelek po wodzie mineralnej i wstawiam do lodówki. Jest możliwość, aby napój mógł postać dłużej. Po wymieszaniu musu z wywarem, zagotować go i przelać do butelek szklanych i zakręcić na gorąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra