środa, 24 lipca 2013

Dieta wątrobowa: wytrawna tarta z cukinią, pomidorami i kurczakiem z beszamelem

Tarta... przyszedł czas i na mnie, aby spróbować coś takiego zrobić. Kupiłam foremkę, zaciągnęłam informacji i powstało dziewicze danie ;) 

Przepis na wytrawne ciasto do przygotowania tarty znajduje się tutaj.
  • 1 średnia cukinia
  • 2 pomidory
  • 1 pojedyncza pierś kurczaka
  • 3 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 10 oliwek
  • sól
  • ostropest
Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki. Cukinię, pomidory i kurczaka pokroiłam w 5 - 7 mm plasterki. Po wyciągnięciu z pieca podpieczonego ciasta do tarty, wypełniłam ją warzywami poukładanymi jak sałatkę caprese z mozzarellą. Po zużyciu wszystkich plastrów, warzywa posoliłam, rozsypałam po wierzchu kukurydzę i oliwki. Wszystko przykryłam sosem beszamelowy. Przepis na sos beszamelowy znajduje się tutaj.
Tak wykończoną tartę włożyłam do piekarnika i piekłam do miękkości warzyw oraz upieczenia się kurczaka.
Temperatura: 190 st. C., czas: 20 min.

Czas pieczenia uzależniony jest od tego jakim farszem wypełniona jest tarta

Przygotowana przeze mnie tarta jest łatwa do zrobienia i zajmuje mało czasu. Taka porcja wystarczy na posiłek dla 3 osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra