wtorek, 9 lipca 2013

Dieta wątrobowa: biszkopt z białek

Upieczenie takiego biszkoptu wcale nie jest trudne. Składniki są bardzo proste i zawsze wychodzi :)
akurat ten biszkopcik wykorzystałam do zrobienia serniczka, którym zainspirowała mnie Dorota Kamińska z PozytywnejKuchni.pl
  • 4 białka
  • 4 łyżki cukru
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej
  • 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • tłuszcz do wysmarowania formy
Białka ubiłam na sztywną pianę z solą, następnie dodałam cukier i ubijałam do momentu, aż cały cukier się rozpuści. Za pomocą drewnianej łopatki rozmieszałam ubite białka jak na bezy i małymi porcjami dodawałam obie mąki i sodę. Dobrze rozmieszane ciasto wylałam do wysmarowanej tortownicy o średnicy 25 cm.
Temperatura: 170 st. C., czas: 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra