sobota, 20 lipca 2013

Pierś kurczaka w cebuli z ziemniakami

To danie zrobiłam dla mojej Mamy. Miał być zwykły smażony filet kurczaka w panierce z bułki tartej. Jestem na etapie zmiany diety, odtłuszczania i odmaczania potraw.
  • 4 ziemniaki
  • 2 cebule
  • 1 pojedyncza pierś kurczaka
  • 1 mały ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka oleju 
  • 0,5 szklanki wody
Ziemniaki ugotowałam do miękkości i odstawiłam do przestygnięcia. Cebulę pokroiłam w plastry, aby powstały krążki. Pierś umyłam, przecięłam wzdłuż na pół i doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Na rozgrzaną patelnię wylałam olej i pokroiłam w plastry ziemniaki, podsmażyłam. Na nie wysypałam cebulę, przyprawiłam i przykryłam pokrywką i dalej smażyłam. Na wierzch położyłam przyprawione już filety i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko podlałam wodą i dalej pod przykryciem gotowałam do momentu, aż pierś będzie ugotowana i woda wyparuje.

Do przygotowania tego dania użyłam patelni grillowej, która ogranicza zużycie tłuszczu podczas smażenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra