czwartek, 15 sierpnia 2013

Dieta wątrobowa: rolada jogurtowo - galaretkowa

Roladka na smaczek :)
Przepis na biszkopt z białek znajduje się tutaj.
Jedyną różnica w przygotowaniu akurat tego wypieku jest taka, że 1/3 masy biszkoptowej wymieszałam z 1 łyżką kawy zbożowej, aby wykreślić wzorki.

Na wysmarowany tłuszczem papier do pieczenia wyłożyłam białą masę biszkoptową. Kawową masę biszkoptową przełożyłam do worka, obcięłam róg. Na białej masie zaczęłam kreślić wzorki - według własnej inwencji twórczej. Włożyłam do piekarnika nagrzanego do 100 st. C.
Temperatura: 170 st. C., czas: 10 - 12 min.

Upieczony, jeszcze gorący biszkopt przełożyłam na wilgotną ściereczkę, zwinęłam go w rulon.
Nadzienie:
  • 1 jogurt naturalny 0% (400 g)
  • 1 galaretka kolorowa (użyłam malinowej)
  • 6 szt żelek

Galaretkę rozpuściłam w 100 ml wrzątku. Za pomocą trzepaczki rozmieszałam jogurt, dodałam lekko przestudzoną galaretkę. Na koniec dodałam żelki pokrojone w plasterki.

Rozwinęłam biszkopt, nasączyłam go lekko wodą z cukrem i sokiem z cytryny. Wyłożyłam przegotowany jogurt z galaretką i ponownie zwinęłam. Roladę zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki, aby wszystko stężało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra