sobota, 31 sierpnia 2013

Ciasto kruche ze śliwkami

To ciasto zazwyczaj przygotowuję dla mojej Mamy. Tym razem z owoców sezonowych wybrałam ŚLIWKI z własnego drzewa. Kiedy bardzo lubiłam ten wypiek, gdyż zaraz za biszkoptem jednym z ciast jest właśnie kruche z owocami... w wydaniu tarty lub dużej blachy ciasta. Tym razem wykorzystałam blaszkę dodaną do piekarnika przy zakupie.

Przepis na ciasto kruche jest bardzo proste.
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 kostki masła lub lepszej margaryny
  • 3 żółtka + 1 całe jajko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 1 czubata łyżka kawy zbożowej
  • 1 opakowanie proszku do pieczenia na 500 g lub 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Z mąki, cukru, proszku do pieczenia, kawy, soli i masła zrobiłam kruszonkę. Ważne, aby szybko wymieszać te składniki i masło nie otrzymało za dużo ciepłoty z dłoni. Dodałam żółtka i jajko oraz śmietanę, energicznie zagniotłam ciasto. Umieściłam w zamrażalniku na 20 minut, żeby dobrze się schłodziło. Rozwałkowałam na stolnicy i wyłożyłam na natłuszczoną blaszkę.
Temperatura: 160 st. C., czas :10-15 min.
Po podpieczeniu ciasta wyciągnęłam je z piekarnika i ułożyłam na nim owoce. Połówki śliwek bez pestek poukładałam jedna przy drugiej tym razem skórką do góry, aby sok został wchłonięty prze ciasto. Posypałam kruszonką i wstawiłam ponownie do piekarnika.
Temperatura: 170 st. C., czas :15-20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra