środa, 28 sierpnia 2013

Dieta wątrobowa: zupa koperkowa z kurczakiem

Bardzo przepadam za zupą koperkową, ten smak i zapach poznam wszędzie.
  • 1 większa marchewka
  •  2 małe ziemniaki
  • 1 podudzie kurczaka bez skóry
  • 1 liść laurowy
  • sól do smaku
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku
  • 1 litr wody
Zupka bardzo prosta, gdyż wystarczy na gotującą się wodę wrzucić umyte i obrane ze skóry podudzie. Po ponownym zagotowaniu i zebraniu ściętego białka, dodałam pokrojone w drobną kostkę marchewkę i ziemniaki oraz umyty liść laurowy. W połowie gotowania warzyw do miękkości doprawiłam solą. Kurczak szybciej będzie ugotowany niż warzywa, więc podczas gotowania sprawdzałam jego twardość. W momencie kiedy mięso było już miękkie, wyciągnęłam podudzie z zupy, obrałam od kości i porwałam na fragmenty, aby przypominały "flaczki". Dodałam z powrotem do zupy i jeszcze raz spróbowałam czy jest wystarczająco doprawione. Kiedy warzywa były już miękkie, dosypałam na koniec koperek. Zupę doprowadziłam do wrzenia bez przykrycia, aby koperek nie stracił koloru. Chwilę gotowałam. Im dłużej pozostawia się zupę na ogniu tym koperek "ginie" na dnie garnka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra