wtorek, 13 sierpnia 2013

Dieta wątrobowa: tarta z łososiem

Zasłużenie zrobiłam sobie tartę z łososiem w sosie własnym. Hmmm, trzeba było zrobić coś na obiadek co smakowałoby na zimno i ciepło. Awaria i brak prądu od 8:00 do 17:00
Bardzo proste ciasto zrobiłam na spód tarty.
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki wody
  • szczypta sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
  • sól
Wszystko wymieszałam byle jak, aby rozbić grudki i powstało gęste ciasto. Rozwałkowałam je i ułożyłam w foremce. Wystające fragmenty ciasta obcięłam wałkiem i pozostawiłam do przykrycia tarty z góry. Blaszkę wstawiłam do nagrzanego piekarnika do temperatury 100 st. C.
Temperatura: 180 st. C., czas: 10 - 15 min
Farsz:
  • 1/2 opakowania łososia wędzonego
  • 1 cukinia
  • 1 pomidor
  • sól
  • ostropest
Z cukinii wycięłam gniazda nasienne, pozostałą część pokroiłam w większą kostkę. Pomidora sparzyłam i pokroiłam w plastry. Wyciągnęłam podpieczone ciasto i zaczęłam układać na nim farsz. Najpierw fragmenty łososia, następnie cukinia w kostkę i na górę pomidor. Wszystko posoliłam i posypałam ostropestem. Na sam koniec rozwałkowałam pozostałą część ciasta i przykryłam z wierzchu. 
Ponownie wstawiłam do piekarnika na 10 minut, aby ciasto się zapiekło, a farsz zmiękł. Tartę pozostawiłam w piekarniku na 1 godzinę, aby "doszła". Jeżeli tarta ma być podana od razu należy ją dłużej zapiekać około 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra