poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Dieta wątrobowa: Tarta z cukinią i mozzarellą

Tym razem tarta na cieście drożdżowym, a dokładniej precyzując na cieście na spód do pizzy.
Ciasto na spód do tarty przygotowałam według przepisu Andrzeja Polana z jakiegoś programu, w którym gotował. Zawsze się sprawdza i dlatego je polecam.
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki wody letniej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • kosteczka 1cm/1cm świeżych drożdży
  • ulubione suszone zioła (używam na przemian: bazylia - majeranek, tymianek - majeranek)
  • 1 łyżeczka oleju słonecznikowego
Wszystkie składniki  połączyłam ze sobą, zarobiłam ciasto, rozwałkowałam i przełożyłam na blaszkę do tarty. Ustawiłam temperaturę na 190 st. C., a wstawiłam tartę do piekarnika nagrzanego do temperatury 100 st. C. i piekłam do uzyskania brązowego koloru ciasta.
Temperatura: 190 st. C., czas: 20 min
  • 1 cukinia
  • 1 większy pomidor obrany ze skórki
  • 2 młode ziemniaki ugotowane
  • 1 łyżka śmietany
  • 1 kulka mozzarelli 15% tłuszczu
  • sól
  • kilka sztuk ugotowanego i obranego bobu
Warzywa i mozzarellę pokroiłam w plasterki. Po upieczeniu ciasta na złoto, gorące ciasto wysmarowałam odrobiną śmietany kwaśnej, aby zagęściła wydostający się sok z warzyw. Warzywa ułożyłam jak na zdjęciu, posypałam solą i przykryłam plasterkami sera. Zapiekłam w piekarniku.
Temperatura: 190 st. C., czas: 5-10 min.
Tak krótki czas zapiekania jest dlatego, aby warzywa były kruche i al dente

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra