czwartek, 12 września 2013

SoS pomidorowo cukiniowy do makaronu

"SOS z cukinii do makaronu / na zimę /"
Dostałam od znajomej cukinię w dużej ilości i nie wiedziałam co z nią zrobić. Pogrzebałam w internecie i znalazłam przepis na sos z cukinią na zimę. Niestety nie zapisałam z jakiej to strony "ściągnęłam" ten przepis. Postaram się odnaleźć ją i zaktualizować dane.
  • 5 kg dojrzałych pomidorów
  • 2 średnie cukinie
  • 5 marchewek
  • 1 pietruszka
  • 2 cebule
  • 2 łyżeczki suszonej bazylii
  • sól
  • ziele angielskie (mielone bądź zmiażdżone w moździerzu)
  • 2 - 3 łyżeczki słodkiej papryki ewentualnie 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 2 - 3 łyżeczki cukru
  • 2 łyżki oleju
Można też dodać 2 - 3 łyżeczki przyprawy curry, jeżeli ma być ostrzejszy sos.
Pomidory sparzyłam i obrałam ze skóry. Pokroiłam je na mniejsze cząstki. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam ją z cukrem na oleju na szklisto. Dodałam do niej pokrojone pomidory. Gotowałam razem przez ok 10 minut. Po tym czasie zblendowałam pomidory, ale nie do końca. Winny zostać kawałki pomidorów, które będą wyczuwalne w sosie. Następnie marchew i pietruszkę starłam na tarce jarzynowej o grubych oczkach i dodałam je do pomidorów. Gotowałam wszystko razem przez 30 minut. W między czasie pokroiłam cukinię w kostkę 1 cm / 1 cm. Po 30 minutach gotowania posoliłam wszystko i dodałam cukinię. Wymieszałam dokładnie i gotowałam przez kolejne pół godziny. Na końcu dodałam bazylię i ziele angielskie.
Gorący sos przełożyłam do wyparzonych słoików i zamknęłam szczelnie. Pasteryzowałam ok 10 - 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra