czwartek, 19 września 2013

Ciasto jogurtowe

W discount'cie pod nazwą B... była promocja na jogurty. Oczywiście zrobiłam nalot, zakupiłam dużo... Niestety data ważności zbliżała się nieubłaganie, więc musiałam zainteresować się sposobem wykorzystania jogurtów.Tak tez trafiłam na interesujący, prosty i efektowny przepis z Kruszynowego kucharzenia.
To ciasto naprawdę jest bardzo szybkie i proste do wykonania. Namawiałam koleżanki, które zawsze twierdziły, że nie potrafią piec ciast, aby zrobiły coś takiego. Oczywiście ciasto wyszło, takie proste, zwykłe, a takie efektowne i smaczne. Każdemu przypadło do gustu, a te kawałki czekolady to esencja smaku.
  • 2 szklanki mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady (50g) lub innych bakalii
To ciasto przygotowałam jak takiego śmieciucha. W większej misce umieściłam wszystkie składniki z listy prócz czekolady. Wymieszałam ciasto za pomocą miksera na najniższych obrotach do momentu, ażskładniki dokładnie połączą się. Przyznam się, że ciasto wyszło mi za gęste, więc rozrzedziłam je jeszcze jednym małym jajkiem. Na sam koniec pokroiłam w drobniejszą kosteczkę czekoladę (nie ścierałam jej na tarce, gdyż chciałam, aby czekolada nie zginęła w cieście. Ciasto przelałam do natłuszczonej foremki do babek.
Temperatura: 180 st. C., czas: 40-50 min. - do suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra