piątek, 28 lutego 2014

Zapiekanka makaronowa z cukinią

Nooo :) w końcu pojawiła się cukinia w przystępnej cenie. Znów będzie można poszaleć z nią, gdyż uwielbiam jej delikatny smak.
  • 1 szklanka makaronu (użyłam świderki)
  • 1 cukinia
  • 2 pomidory
  • 1 parówka
  • sól
  • 50 ml wody
Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie. Umyłam i pokroiłam na ćwierćplasterki cukinię. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki i pokroiłam w ok. 5 mm plastry. Odcedzony makaron przełożyłam do foremki do zapiekania, wlałam 50 ml wody, na wierzch rozsypałam cukinię, następnie pokrojoną w 1 cm kawałki parówkę, przykryłam pomidorami.

W między czasie przygotowałam lekki sos "beszamelowy". 
  • 1 szklanka mleka 1,5%
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól
Mąkę roztarłam z olejem, resztę mleka zagotowałam i dodałam do niego masę mączno - olejową. Gotowałam jak budyń, aby nie powstały grudki. Na sam koniec dodałam odrobinę startej gałki muszkatołowej.
Sos wyłożyłam jako wierzchnią warstwę zapiekanki i włożyłam do piekarnika.
Temperatura: 190 st. C., czas: 15 - 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra