wtorek, 11 lutego 2014

Makowiec

 
  • 3 szklanki mąki
  • ½ szklanki cukru
  • ¼ kostki masła
  • ½ łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • ½ kostki drożdży świeżych
  • 1 puszka maku na makowca
  • 4 łyżki kaszy manny

Drożdże zasypałam łyżeczką cukru, aby zmieniły konsystencję na płynną, rozmieszałam je i zasypałam odrobiną mąki, aby podczas garowania nie powstał kożuch. Odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

W garnuszku podgrzałam mleko z masłem i dodać cukier. Mieszałam do momentu roztopienia się masła i rozpuszczenia cukru. Odstawiłam do przestudzenia.

Do dużej miski przesiałam mąkę, dosypałam sól, dodałam ciepłe mleko, całe jajka i wygarowane drożdże.

Wyrobiłam ciasto ręką około 10 min, aby było dobrze napowietrzone. Powierzchnię ciasta lekko obsypałam mąką i odstawiłam do wyrośnięcia.

W między czasie otworzyłam puszkę z makiem, przełożyłam do miski
i dodałam do niego kaszę mannę. Kasza spowoduje, że soki wypływające
z masy makowej nie spowodują zakalca w środku ciasta, ani nie zabarwi ciasta.

Wyrośnięte ciasto przełożyłam na stolnicę, lekko zagniotłam, podzieliłam na 3 części i każdą część rozwałkowałam na prostokąt, wysmarowałam masą makową i zwinęłam luźno w roladę. Zawinęłam w papier do pieczenia (zostawiając zapasu miejsca około 30%) i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia przewracając ciasto co 15 min, aby równomiernie wyrosło i nie pękło podczas pieczenia.
Temperatura: 150 st. C czas: 20 min.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20 - 25 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra