poniedziałek, 10 lutego 2014

Tort urodzinowy dla Mirelki

Koleżanka z pracy poprosiła mnie o zrobienie dla jej bliskich tort urodzinowy. Ciężko mi było, gdyż sama nie wiedziała o jakim smaku, z czego na się składać i jaką formę na przyjąć... Jedyna informacja, że ma być BIAŁY
Chyba poszłam po najmniejszej linii oporu i skorzystałam z klasyki, gdyż bardzo mało ludzi nie lubi ciasta z bitą śmietaną... i to jeszcze świeżą, wiejską słodką śmietanką ubitą na puch. Odrobina owoców do tego i coś z niczego bez wielkiej ilości poświęconego czasu.
Mam nadzieję, że trafię w gusta zainteresowanych :)
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
Białka ubiłam na sztywną  pianę, dodałam cukier i cukier waniliowy. Dobrze rozmieszałam za pomocą miksera, aby kryształki cukru nie były wyczuwalne na dnie miski. Za pomocą plastikowej łyżki rozmieszałam żółtka, później przesiane mąki, proszek do pieczenia i sodę. Biszkopt włożyłam do zimnego piekarnika i upiekłam do suchego patyczka.
Temperatura: 130 st. C., czas: 10 min.
po tym czasie.....
Temperatura: 180 st. C., czas: 10 - 20 min.
  • 1 litr śmietanki słodkiej - użyłam wiejskiej więc nie wiem ile miała %
  • 1 łyżka żelatyny
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 puszka brzoskwiń
  • 1 opakowanie kandyzowanej skórki pomarańczowej
Śmietankę chłodziłam w lodówce przez co najmniej 24 godziny. Ubiłam ją na sztywno za pomocą miksera W między czasie namoczyłam żelatynę w wodzie i poczekałam aż napęcznieje. Włożyłam ją do mikrofali na 5 - 7 sekund, aby podgrzać i rozpuścić ją. Rozmieszałam ją łyżeczką, aby nie pozostały żadne grudki i energicznie wlałam do ubitej śmietany. Na sam koniec dodałam łyżkę cukru pudru. 

Upieczony i wystudzony biszkopt przekroiłam na 3 blaty. Przygotowałam poncz z soku z ananasa i letniej wody (gdyby byłby to tort tylko dla dorosłych dodałabym jeszcze alkohol). 
Tort złożyłam w sposób następujący:
ozdoby: motylki z brzoskwini i truskawek, napis z temperowanej gorzkiej czekolady, ósemki truskawek powbijane w boki torta
poncz
blat biszkoptu
bita śmietana
kawałki brzoskwiń z puszki
poncz
blat biszkoptu
bita śmietana
kawałki brzoskwiń z puszki
poncz
blat biszkoptu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra