środa, 5 lutego 2014

Krokiety

Czasami przychodzi ochota na coś cięższego, smażonego i mniej zdrowego. Pozycja nr 1 każdego stołu i chyba każdej imprezy z posiłkiem, hmmm przekąską na ciepło.

naleśniki




  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli




Jajko roztrzepałam miotełką z solą, dodałam szklankę mleka i mąkę. Mieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji bez grudek. Dopiero w tym momencie mogłam dodać drugą szklankę mleka. Smażyłam naleśniki na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu.


Farsz:
  • 1 kg kiszonej kapusty
  • 1/2 kg pieczarek
  • 1 garść grzybów suszonych
  • 1 większa cebula
  • pieprz
  • 1 łyżka oleju
Kapustę ugotowałam do miękkości w wodzie. Suszone grzyby podgotowałam w  rondelku i odstawiłam do przestudzenia. Pieczarki obrałam, umyłam i zmieliłam. W połowie mielenia pieczarek dołożyłam do zmielenia podgotowane suszone grzyby (wywaru spod grzybów nie wylewałam, bardzo się przyda !!!). Na patelni rozgrzałam olej, pokroiłam w drobną kostkę cebulę i przesmażyłam ją na szklisto. Następnie dodałam zmielone grzyby i smażyłam około 10 - 15 min. Przestudzoną i ugotowaną kapustę kiszoną odcisnęłam od nadmiaru wody, poszatkowałam drobno, aby podczas jedzenia nie ciągnęła się. Dołożyłam ją do smażących się grzybów z cebulą. Doprawiłam pieprzem i jeszcze gorącym farszem nadziewałam naleśniki.

Smażyłam je na oleju wcześniej obtaczając w rozmąconym jajku i bułce tartej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra