środa, 12 lutego 2014

Ciasto śmietankowe z galaretką

Jak robiłam torta dla Mirelki kupiłam za dużo śmietanki i trzeba było ją jakoś wykorzystać :) Pomysł właśnie taki...
Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
Białka ubiłam na sztywną  pianę, dodałam cukier i cukier waniliowy. Dobrze rozmieszałam za pomocą miksera, aby kryształki cukru nie były wyczuwalne na dnie miski. Za pomocą plastikowej łyżki rozmieszałam żółtka, później przesiane mąki, proszek do pieczenia i sodę. Biszkopt włożyłam do zimnego piekarnika i upiekłam do suchego patyczka.
Temperatura: 130 st. C., czas: 10 min.
po tym czasie.....
Temperatura: 180 st. C., czas: 10 - 20 min.
Masa śmietanowa:
  • 2 galaretki w różnych kolorach
  • 400 ml śmietanki
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 1 łyżka czubata cukru pudru
Dzień wcześniej przygotowałam dwie galaretki według przepisu umieszczonego na opakowaniu, malinowa i wieloowocowa o kolorze niebieskim. Sztywną galaretkę pokroiłam w kształt kostki 1 - 1,5 cm.
Słodką śmietankę ubiłam na sztywno, dodałam cukier puder i rozpuszczoną żelatynę. Odłożyłam 1/3 ubitej śmietanki do pokrycia wierzchniej warstwy. Pozostałą część połączyłam z galaretkami i przełożyłam biszkopt. Wierzchnią warstwę, po wyrównaniu śmietanki ozdobiłam owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra