wtorek, 25 lutego 2014

Pasztet drobiowy

Nie dawno dostałam od koleżanki kawałek własnej roboty pasztetu. Bardzo dobry był, więc postanowiłam zrobić coś sama. Kupiłam kurczaka, do tego wątróbki drobiowe, podgardle niestety wieprzowe. Zaczęłam działać...
  • 1 kurczak (1,5 kg)
  • 200 g wątróbki drobiowej
  • 200 g podgardla wieprzowego
  • 2 średniej wielkości cebule
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • suszona i mielona papryka ostra
  • 1 łyżka płynnej przyprawy do zup i sosów Maggi
  • 10 śliwek suszonych bez pestek
  • 4 jajka
  • 2 czubate łyżki kaszy manny
Wszystkie mięso dobrze umyłam i wysuszyłam. Kurczaka wytrybowałam od kości, wątróbki sparzyłam. Kurczaka, wątróbki, cebulę i podgardle zmieliłam na drobnych oczkach. Doprawiłam solą, pieprzem, majerankiem i suszoną papryką. Odstawiłam na noc do lodówki. Zrobiłam to raczej z lenistwa, gdyż było już późno jak wzięłam się za to. Rano dodałam do mięsa jajka i kasze mannę oraz Maggi. Mięso podzieliłam na dwie części i przełożyłam do wysmarowanych masłem i obsypanych bułka tartą foremek. W jedną masę mięsną powciskałam suszone śliwki i wyrównałam powierzchnię. Foremki przykryłam folią aluminiową i wstawiłam je do piekarnika.
Temperatura: 180 st. C. z termoobiegiem, czas: 55 - 60 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra