wtorek, 29 października 2013

Narcyzowy torcik

Torcik zrobiłam, gdyż pozostały mi  dwa blaty biszkopta. Upiekłam kawowy blat dla przełamania smaku. Przełożyłam masą chałwową i stał przez noc, aby przetrawił się. Koleżanka z pracy okazała się być chętną, gdyż następnego dnia były NARCYZOWE imieniny. Udekorowałam więc bitą śmietaną z odrobiną żelatyny i barwnikiem spożywczym. Przyznam się, że bardziej podobają mi się ciasta ozdabiane klasycznie masami czy tez bita śmietaną, chociaż te wypieki wykańczane masą cukrową są bardziej efektowne.
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • kawa rozpuszczalna / inka (opcjonalnie)
Białka ubiłam na sztywną  pianę, dodałam cukier i cukier waniliowy. Dobrze rozmieszałam za pomocą miksera, aby kryształki cukru nie były wyczuwalne na dnie miski. Za pomocą plastikowej łyżki rozmieszałam żółtka, później przesiane mąki, proszek do pieczenia i sodę. Podzieliłam na trzy części. Na sam koniec do jednej z części dodałam 1 łyżkę kawy inki. Każdy blat upiekłam osobno w tortownicy.
Temperatura: 130 st. C., czas: 10 min.
po tym czasie.....
Temperatura: 180 st. C., czas: 10 - 20 min.
Masa budyniowa z chałwą.
  • 1/2 litra mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 opakowania chałwy (baton)
  • 1 kostka masła
Z obu mąk i odrobiny mleka zrobiłam zawiesinę. Mleko zagrzałam w rondelku, dodałam cukier. Mieszałam do momentu rozpuszczenia cukru. Następnie wlałam zawiesinę i energicznie mieszając ugotowałam budyń. Odstawiłam do wystudzenia na około 2godziny. Zimny i sztywny budyń rozmieszałam z chałwą pokrojoną w drobniejsze kawałki. Miękkie masło w temperaturze pokojowej napowietrzyłam za pomocą miksera. Dodałam do niego po trochu chałwowy budyń. 
Torcik złożyłam w sposób następujący:
bita śmietana z żelatyną, łyżką cukru i barwnikiem
masa budyniowa
poncz
biszkopt biały
masa budyniowa
poncz
biszkopt kawowy
masa budyniowa
poncz
biszkopt biały

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra