środa, 16 października 2013

Dieta wątrobowa: jeżyki

Do zrobienia pulpecików z szynki wieprzowej, marchewki i ryżu zainspirowałam mnie torebka kupiona kiedyś z przepisem na... właśnie takie kuleczki mięsne w sosie pomidorowym. Zgodnie z założeniami mojej diety nie mogłam i nie chciałam skorzystać z tej mieszanki z torebki. Dlatego też czytając jak to się robi stworzyłam swoje jeżyki.
  • 200 g mielonego mięsa z szynki wieprzowej (czasami robię ze schabu)
  • 50 - 70 g ugotowanego al dente ryżu
  • 1 większa marchewka
  • 1 białko
  • ostropest
  • sól
  • szczypta bazylii
  • szczypta majeranku
Marchewkę obrałam, umyłam i starłam na tarce jarzynowej o większych oczkach. Następnie dodałam mięso, ryż, białko i przyprawy. Dłonią wymieszałam wszystko, aby powstała jednolita mięsna masa. Za pomocą łyżeczki i zwilżonych wodą dłońmi formowałam kuleczki, które później układałam delikatnie na dnie garnuszka z gotującą się wodą.
Pulpeciki podzieliłam na dwie części, jedną zamroziłam natomiast do drugiej przygotowałam sos pomidorowy.
Sos pomidorowy:
  • 2 pomidory obrane ze skórki
  • ¼ cukinii (nie jest obowiązkowa)
  • 1 łyżeczka wody
  • sól
  • ostropest
  • szczypta bazylii
Pomidory pokroiłam w drobną kostkę, cukinię także i przełożyłam do rondelka. Podlałam łyżeczką wody i dodałam przyprawy. Gotowałam 7 - 10 minut do momentu rozgotowania się pomidorów. Sos wyszedł gęsty z widocznymi kawałkami warzyw.
Ugotowane pulpeciki umieściłam w sosie i przez chwilę gotowałam razem, aby podgrzać je i połączyć smaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra