środa, 30 października 2013

Dieta wątrobowa: Marchewkowa zupa krem z gotowanym na parze mintajem


Zupa krem to jak dla mnie alternatywa ciężkiej zupy zaciąganej mąką i zabielanej śmietaną. Warzywa ugotowane w niewielkiej ilości wody, zmiksowane na jednolitą konsystencję nie zawsze muszą być kojarzone z daniami dla niemowląt.
  • 2 marchewki
  • 1 mały ziemniak
  • kawałek selera lub pietruszki
  • sól
  • ostropest
  • liść laurowy

Warzywa obrałam, umyłam i pokroiłam w drobną kostkę. Przełożyłam do rondelka i zalałam niewielką ilością wody - do poziomu ułożonych warzyw. Posoliłam, dodałam umyty listek laurowy i zaczęłam gotować do momentu miękkości warzyw. Następnie poczekałam chwilę, aż trochę przestygnie i zmiksowałam je na jednolitą konsystencję. Dodany ziemniak do jakiejkolwiek zupy krem zagęści ją i spowoduje, iż po zmiksowaniu miąższ nie będzie oddzielał się od wody - wywaru. Na sam koniec dodałam ostropest.
  • filet z mintaja
  • liść laurowy
  • 1 litr wody
  • sól
  • natka pietruszki

Przed rozpoczęciem gotowania zupy przygotowałam sobie garnek z lekko osoloną wodą z dodatkiem liścia laurowego oraz sitko. Po wstawieniu zupy na gaz zajęłam się filetem. Umyłam go, podzieliłam na mniejsze fragmenty, lekko posoliłam, obłożyłam każdy element gałązką natki pietruszki i ułożyłam na sicie. Sitko ułożyłam na garnku z wodą, solą i liściem laurowym tak, aby nie dotykało lustra wody. Gotowałam pod przykryciem około 20 minut, do momentu kiedy nie będzie surowy. Podałam zupę krem z filetem w całości (jak na zdjęciu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra