poniedziałek, 14 października 2013

Majonez

 
Przepis mojej babci na majonez... Swego czasu z lenistwa nie robiło się u mnie w domu własnego majonezu, jednak od dwóch lat robię sama. Taniej, wiem z czego jest zrobiony i tak samo długo stoi w lodówce jak ten kupny.
  • 1 łyżeczka musztardy (jednolitej, bez widocznych ziaren gorczycy)
  • 1 żółtko
  • sól
  • cukier
  • ½ litra oleju słonecznikowego
Majonez ubijałam trzepaczką. Żółtko rozmieszałam z solą i cukrem, aby odrobinę zbielało. Następnie dodałam musztardę i małą strużką lałam olej ( około 50 - 70 ml). Kiedy masa zrobiła się już zbita i jędrna zaczęłam dodawać olej większymi partiami. Mieszałam za każdym razem do momentu, aż masa zrobi się zbita i bez śladów kropel oleju. Na sam koniec spróbowałam majonez i doprawiłam według upodobań.
Swojski majonez po wymieszaniu ma kolor lekko szary, sposobem na to, aby zmienił kolor na biały jest dodanie 1 łyżki wody przegotowanej. Woda lekko rozbije strukturę majonezu, nie będzie tak zbita i nada białości w kolorze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra