piątek, 30 maja 2014

Tort komunijny II

Torcik komunijny dla znajomej. Postanowiłam powtórzyć pomysł z leżącym kielichem, ponieważ jest sporą inspiracją dla dzieci. W tym przypadku Komunistka każdemu gościowi podała krążek z masy cukrowej jako znak opłatka. Wielką zabawę dostarczała masa cukrowa wylewająca się z kielicha...

Biszkopt fi 24 cm:
  • 10 jajek
  • 1½ szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Jajka rozdzieliłam, białka ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Następnie dodałam cukier kryształ i wanilinowy. Ubijałam do momentu, aż nie będą wyczuwalne kryształki cukru oraz piana zrobi się szklista. Na zmniejszonych obrotach miksera dodawałam pojedynczo żółtka. Na tym etapie zakończyłam pracę za pomocą miksera. Przesiane mąki oraz spulchniacze rozmieszałam za pomocą plastikowej łopatki. Ciasto przelałam do tortownicy z wysmarowanym tłuszczem jedynie dnem.
Temperatura: 140 st. C., czas: 10 min.
następnie...
temperatura: 180 st. C., czas: 15 - 20 min. - do suchego patyczka.
Masa z białej czekolady:

  • 1 litr mleka
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 tabliczki białej czekolady
  • 2 łyżki cukru
  • 1½ kostki margaryny do mas
½ litra mleka przelałam do garnka i zaczęłam podgrzewać na palniku. Połamałam czekoladę na mniejsze kawałki i przełożyłam do grzejącego się mleka. Dodatkowo dosypałam cukier, aby masa była słodsza. Mieszałam mleko do czasu, aż czekolada rozpuści się. W pozostałej ilości rozmieszałam obie mąki oraz budyń. Wlałam mieszaninę do czekoladowego mleka i ugotowałam budyń. Odstawiłam do wystudzenia. Później utarłam go z margaryną. Wstawiłam do lodówki, aby stężała.

Dodatkowo:

  • owoce sezonowe lub z puszki - użyłam brzoskwiń
  • masa cukrowa - pokrycie torta i ozdobienie
Biszkopt przekroiłam na 3 równe blaty, każdy z nich naponczowałam sokiem brzoskwiniowym i wysmarowałam masą z białej czekolady. Na dwie warstwy rozsypałam kawałki brzoskwiń. Tak złożony torcik przykryłam masą cukrową, umocowałam na masę budyniową przygotowane ozdoby, a zamówiony napis na opłatku przykleiłam na wodę.
ozdoby z masy cukrowej i napis na opłatku
masa cukrowa - pokrycie całego torta
masa budyniowa z białej czekolady
poncz - sok brzoskwiniowy
blat biszkopta
kawałki brzoskwiń rozłożone równomiernie
masa budyniowa z białej czekolady
poncz - sok brzoskwiniowy
blat biszkopta
kawałki brzoskwiń rozłożone równomiernie
masa budyniowa z białej czekolady
poncz - sok brzoskwiniowy
blat biszkopta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra