środa, 21 maja 2014

Sałatka jajeczna z chrzanem i czosnkiem

Sałatka ta jest corocznym moim gościem na stole wielkanocnym. Ona była od zawsze, od kiedy pamiętam. Spotkałam się z różnymi przepisami, ale ta podstawowa wersja najbardziej mi odpowiada. Miesiąc przed świętami zawsze poszukuję w sklepach główek czosnku, który zaczyna już rosnąć i wsadzam go do ziemi, aby puścił szczypior. Tym razem zrobiłam ją, gdyż dopatrzyłam się, że urósł mi młody czosnek i szkoda byłoby zmarnować taki szczypiorek :-)
  • 10 ugotowanych na twardo jaj
  • 100 g szynki
  • 100 g boczku parzonego - wędzonego
  • 1 pętko kiełbasy (używam myśliwskiej, bo bardzo ją lubię)
  • zielony szczypior z czosnku
  • 1 laska chrzanu
  • sól
  • pieprz
Jajka i wędlinę pokroiłam w kosteczkę, szczypior z czosnku posiekałam, starłam laskę chrzanu, doprawiłam solą i pieprzem. Gotowe :-)
Sałatka ma być ostra, nawet bardzo.
Spotkałam się z wersją, że dodawany jest jeszcze twaróg, a czasami nawet majonez, ale mi to nie smakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra