czwartek, 29 maja 2014

Tarta a'la dukan

Na pomysł tej tarty, zapiekanki - jak zwał tak zwał, wpadłam gdy miałam smaczek na tuńczyka z puszki. Przypomniało mi się jak byłam u koleżanki z wizytą, a ona  wtedy była na diecie dukana i widziałam jak zrobiła sałatkę z tuńczyka, ogórka i jajek ugotowanych na twardo.

 Ciasto na spód:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • ½ szklaki płatków owsianych
  • 10 g świeżych drożdży (ok. 1 cm pasek)
  • ½ szklanmki ciepłej wody
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oleju


Z wskazanych składników zarobiłam ciasto, odstawiłam do wyrośnięcia. Rozłożyłam ciasto na blasze i wstawiłam do piekarnika, aby ciasto podpiec.

Farsz:
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 3 średniej wielkości ogórki korniszone
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • ½ cukinii
  • 2 pomidory
  • 100 g sera żółtego
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • sól
  • pieprz

Jajka, ogórka, cukinię pokroiłam w kostkę, Jajka i ogórka przełożyłam do jednej miseczki. Dadałam do teo puszkę tuńczyka i wszystko wymieszkałam. Cukinię zblanszowałam na patelni podlewając ją wodą i soląc do smaku. Pomidory spażyłam i obrałam ze skórki i pokroiłam w plasterki.
Na podpieczone ciasto wyłożyłam mieszaninę jajek, ogórków oraz tuńczyka. Następną warstwą była cukinia zlanszowana, plasterki pomidorów, siemię lniane i odrobina sera żółtego do sklejenia wszystkiego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra