poniedziałek, 12 maja 2014

Gołąbki z młodej kapusty

Ooo... na to czekamy cały rok. Pierwsza młoda kapusta pojawia się na targowisku i jesteśmy w siódmym niebie :-)

  • 1 główka młodej kapusty

  • ¾ kg mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
  • 2 woreczki ryżu
  • sól
  • pieprz do smaku
  • mielona papryka ostra i słodka - po ¼ łyżeczki
  • 1 większa cebula
  • 2 łyżki smalcu ze skwarkami
Ryż ugotowałam w osolonej wodzie na półtwardo. Jeszcze gorący ryż przełożyłam do miski, na wierzch położyłam mięso mielone, aby się zaparzyło (zawsze tak robiła moja babcia). Bardzo drobno posiekałam cebulkę, którą dodałam do mięsa. Doprawiłam solą, pieprzem, papryką oraz smalcem ze skwarkami.
Kapustę obrałam z wierzchnich, brzydkich liści. Wycięłam kaczan i sparzyłam liście kapusty, aby łatwiej zawijać gołąbki. Nadziałam farszem mięsnym liście, ułożyłam ścisło w szybkowarze, zalałam sosem pomidorowym (2 łyżki koncentratu pomidorowego, 500 ml wody, 1 łyżka vegety). Gotowałam 30-40 min do miękkości kapusty oraz ryżu.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra