poniedziałek, 26 maja 2014

Młoda kapusta zasmażana

Kapusta młoda to jest danie , na które czekam zawsze na wiosnę. Danie, które kojarzy mi się z dzieciństwem i moją babcią.

  • 1 główka młodej kapusty
  • 100 g podgardla wieprzowego
  • 1 większa cebula
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • sól
  • pieprz
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 duży liść laurowy
  • 2 litry wrzącej wody
  • 0,5 litra wody
Kapustę poszatkowałam, zalałam wrząca wodą. Ten zabieg podobno sprawia, że podczas gotowania nie czuć w kuchni specyficznego zapachu ziemi. Odcedziłam kapustę, przełożyłam do garnka, zalałam 0,5 litra wody i gotowałam na małym ogniu. W między czasie pokroiłam w drobną kostkę podgardle, przesmażyłam je i wytopiłam tłuszcz. Podsmażyłam na nim cebulkę pokrojoną w kostkę i zasypałam mąką, robiąc tym samym zasmażkę. Kapustę doprawiłam solą i pieprzem, dodałam ziele angielskie i liść laurowy. Następnie dodałam zasmażkę i dokładnie rozmieszałam. Gotowałam kapustę do jej miękkości. Dla lubiących mięso można dodać kiełbasę w trakcie gotowania. Ona dodatkowo doprawi danie i jednocześnie zagrzeje się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra