wtorek, 14 lutego 2017

Urodziny Oliwiera

Ostatnimi czasy wszyscy są fanami masy śmietanowej z serkiem mascarpone. Jak łatwo można zgadnąć i tym razem torcik był z masą z serkiem mascarpone.
Biszkopt:

  • 10 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli 
Białka jajek ubiłam na sztywno z dodatkiem soli i cukru. Następnie do piany dodałam pojedynczo żółtka i delikatnie rozmieszałam. Mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia i sodą przesiałam przez sitko i dodałam do masy jajecznej. Delikatnie wymieszałam wszystkie składniki do uzyskania jednolitej konsystencji. Otrzymane w ten sposób ciasto przelałam do tortownicy i upiekłam.
Temperatura: 170 st. C., czas: 25 min - do suchego patyczka.

Masa śmietanowa z serkiem mascarpone:

  • 1 i 1/2 litra śmietanki 30% lub 36%
  • 2 opakowania serka mascarpone (po 250 g)
  • 2 łyżki cukru pudru
  • owoce świeże lub ze słoika
  • mąka ziemniaczana
  • cukier
Schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem cukru pudru. W osobnej misce rozmieszałam serki mascarpone i małymi porcjami dodałam do niego ubitą śmietankę. Tak przygotowaną masę śmietanową wstawiłam do lodówki, aby schłodziła się.
Następnie przygotowałam kisiel z owoców ze słoika, które wykorzystałam do przełożenia tortu.
Poncz:
  • 2 szklanki wody
  • 1 szklanka cukru
  • sok z cytryny
Wszystkie składniki zagotowałam i wystudziłam.

Tort:


  • masa cukrowa + ozdoby
  • masa śmietanowa
  • poncz
  • biszkopt
  • masa śmietanowa
  • owoce pokrojone w kawałki wymieszane z kisielem
  • poncz
  • biszkopt
  • masa śmietanowa
  • owoce pokrojone w kawałki wymieszane z kisielem
  • poncz
  • biszkopt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra