czwartek, 16 lutego 2017

Kiszka ziemniaczana

Długo naczekałam się, aby zjeść tą kiszkę, gdyż miałam problem ze zdobyciem jelita... dostałam ten upragniony 1 metr jelita.

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 pętka kiełbasy wieprzowej
  • 200 g boczku wędzonego (może być surowy)
  • pieprz
  • sól
  • 1 jajko
  • 3 średnie cebule
  • jelito grube (miałam jelito cienkie do kiełbas)

Na patelni wysmażyłam boczek i kiełbasę, dodałam cebule pokrojone w 1 cm kostkę. Ziemniaki obrałam i starłam na tarce o drobnych oczkach - jak na placki ziemniaczane. Do ziemniaków przełożyłam usmażoną zawartość z patelni i wymieszałam. Odstawiłam na ok 5 min, aby przyprawy z mięsiwa połączyły się ze startymi ziemniakami (aby nie przesadzić z przyprawami). Doprawiłam solą i pieprzem. Tak przygotowaną masę ziemniaczaną wypełniłam oczyszczone jelito. Upiekłam w piekarniku bez termoobiegu. Podałam z kefirem :)
Temperatura: 180 st. C, czas: 30 - 40 min.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra