środa, 8 lutego 2017

Babeczki kakaowe

Babeczki kakaowe z owocami i masą czekoladową wykonałam dla koleżanki siostry na wesele.
Kruche ciasto z kakao i rozpuszczoną czekoladą oraz masa z serkiem mascarpone zgrały się doskonale.

Tym razem babeczki nie były bardzo słodkie, zależało na wyczuwalnej nucie czekolady gorzkiej.

Ciasto kruche:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 4 żółtka
  • 1 tabliczka czekolady gorzkiej rozpuszczona w kąpieli wodnej 
  • 1/2 kostki masła lub margaryny
  • 3 łyzki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżka śmietany kwaśnej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
Wszystkie składniki wymieszałam i zarobiłam ciasto. Wstawiłam do lodówki na 2-3 godziny. Schłodzone ciasto rozwałkowałam i za pomocą kubka wycięłam kółka, którymi wykleiłam foremki babeczek. 
Temperatura: 190 St. C, czas: 10 - 12 min.

Masa śmietanowa:

  • 1 litr śmietanki 30%
  • 1 opakowanie serka mascarpone (250 g)
  • 3 gorzkie czekolady
  • 1/2 szklanki cukru
Śmietankę zagotować z cukrem i czekoladą, dokładnie wymieszać, aby śmietanka była jednolita i nie było grudek czekolady. Odstawiłam śmietankę do wystudzenia i schłodzenia w lodówce. Zimną śmietankę ubiłam na sztywno i rozmieszałam z serkiem mascarpone. 

Babeczki wypełniłam masą za pomocą worka cukierniczego bez żadnej tylki. Udekorowałam jagodami, truskawkami i winogronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra