piątek, 10 lutego 2017

Jagodowa rynienka

Ciasto w kształcie rynienki z galaretką jagodową i całymi owocami jagód.
Delikatny biszkopt a w środku dużo smaku lasu...
Biszkopt:

  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Za pomocą miksera białka jajek ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Uszlachetniłam ją cukrem ubijając pianę do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Następnie pojedynczo dodałam i rozmieszałam żółtka. Plastikową łyżką połączyłam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą z ubitymi jajkami. Wylałam przygotowane ciasto na blaszkę 30 x 40 cm.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20 min - do suchego patyczka
Wypełnienie:

  • 3-4 galaretki jagodowe (w zależności od wielkości foremki, w której będzie formowane ciasto)
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 1/2 kg jagód (ok 0,75 litra)
  • 1 i 1/4 litra wrzątku 
Do wrzątku wsypałam 4 galaretki i żelatynę. Rozmieszałam do momentu, aż podczas mieszania łyżką nie będą wyczuwalne drobinki żelatyny przyklejone do ścianek miski, w której przygotowałam galaretki. Odstawiłam do wystudzenia. 

Z upieczonego biszkoptu odcięłam wierzchnią warstwę, aby mieć białą powierzchnię, do której przyklei się galaretka. Wielkość biszkopta dostosowałam do wielkości foremki, w której formowałam ciasto (rynienka do ciasta drożdżowego czy do keksu). Pierwszą część tężejącej galaretki wylałam na ciasto, wsypałam do niej umyte i wysuszone jagody. Następnie czynność powtórzyłam, aby jagody wyglądały jak zawieszone w powietrzu a nie kupa owoców zalana galaretką. Wierzchnią warstwę, która będzie spodem, przycięłam tak, aby ścianki się zamknęły i nie było przerw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra