poniedziałek, 9 czerwca 2014

Tort gramofon na 44 urodziny

Tym razem kolejne wyzwanie - gramofon dla DJ-a, który zatęsknił za muzyką we własnym wykonaniu. Z okazji urodzin należy przypomnieć Mu jak to było... kilka lat temu :)

Biszkopt 25/45 cm:
  • 10 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Białka oddzieliłam od żółtek. Białka ze szczyptą soli ubiłam na sztywną pianę, uszlachetniłam pianę cukrem. Ubijałam pianę za pomocą miksera. Następnie na małych obrotach rozmieszałam pojedynczo żółtka. Mikser odstawiłam, gdyż dalszą pacę wykonałam za pomocą plastikowej łyżki. Dodałam przesiane mąki, proszek oraz sodę. Ciasto przelałam do tortownicy z wysmarowanym jedynie dnem tłuszczem.
Temperatura pieczenia: 140 st. C., czas: 10 min. Następnie...
Temperatura pieczenia: 180 st. C., czas: 10 - 20 min.

Masa truskawkowa:
  • 500 g mrożonych truskawek (w sezonie można użyć świeżych)
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 kostka margaryny do mas
Truskawki zamrożone przesypałam do garnka, zalałam wodą i gotowałam do momentu, aż się rozgotują. Aby skrócić czas rozgotowywania truskawek w momencie gdy już zaczynały się rozpadać po prostu je zblendowałam. Następnie przetarłam przez sitko, aby pozbyć się małych ziarenek z truskawek. Przetarty mus truskawkowy jeszcze raz zagotowałam, rozmieszałam obie mąki w połowie szklanki wody i przelałam do owoców. Ugotowałam w ten sposób kisiel, zestawiłam z palnika i dodałam do niego dwa żółtka, które energicznie rozmieszałam w gorącym kisielu. Odstawiłam go do przestudzenia. 
Za pomocą miksera rozbiłam margarynę i napowietrzyłam ją. Małymi partiami zaczęłam dodawać kisiel truskawkowy i tak do końca wykorzystania składników. Masę wstawiłam na 20 - 30 min do lodówki.
Mając przygotowane wszystkie składniki zaczęłam kształtować torta. Przecięłam biszkopt na 3 blaty, które lekko naponczowałam wodą z cukrem i przełożyłam masą truskawkową. Zostawiłam sobie ok 2 łyżki masy do przymocowania ozdób do masy cukrowej.
Masa cukrowa:
  • 500 g cukru pudru
  • 100 g glukozy w proszku
  • 2 łyżki płynnego smalcu
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 70 ml wody
Żelatynę przesypałam do miseczki, zalałam ją zimną wodą i poczekałam aż napęcznieje. Wstawiłam na 15 - 20 sek do mikrofalówki, aby ją rozpuścić, ale nie zagotować. Jeżeli zagotuje się trzeba zacząć od nowa. Po wyciągnięciu żelatyny z mikrofalówki rozmieszałam ją jak galaretkę, aby pozbyć się grudek. Następnie dodałam do niej płyny smalec i całą glukozę. Tak otrzymaną papkę przełożyłam na stolnicę z wysypanym i przesianym cukrem pudrem. Zagniotłam masę i przykryłam biszkopty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra