wtorek, 17 czerwca 2014

Masa budyniowa truskawkowa

Masę tą zrobiłam, aby wypróbować kolejny pomysł. Masa budyniowa zawsze dobrze mi się sprawdzała w tortach, ale tym razem nie byłam zadowolona z rezultatu. Nie podobała mi się barwa masy i smak nie był tak intensywny jak przy wcześniejszej masie truskawkowej bez mleka.
  • 1/2 litra mleka
  • 1 kg truskawek
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 1 szklanka
  • 2 żółtka
  • 1,5 kostki margaryny do mas
Truskawki umyłam, obrałam z szypułek, przełożyłam do garnka i zagotowałam z połową ilości mleka. Wszystko zblendowałam, postawiłam  z powrotem na palniku, dodałam cukier i pomału podgrzewałam. Mąki rozmieszałam w pozostałej ilości mleka i dodałam żółtka, wszystko dobrze wymieszałam w garnku z truskawkami. Ugotowałam w ten sposób budyń i odstawiłam do wystudzenia. 
Po wystudzeniu budyń wymieszałam z margaryną do uzyskania jednolitej masy, którą przed użyciem schłodziłam w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra