poniedziałek, 5 stycznia 2015

Schabowy z piersi kurczaka z kuskusem

 Klasyczny, oklepany przepis na mięso z kurczaka w panierce z kuskusem.

  • 1 pojedyncza pierś kurczaka
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • bułka tarta
  • 3 łyżki oleju
  • 3 garści kaszy kuskus
  • 1 mała cebula
  • 1/2 łyżeczki wegety
  • 1 łyżeczka oleju
  • wrzątek
  • 4 liście kapusty pekińskiej
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej 12% (użyłam 1 łyżkę śmietany 12% i 1 łyżkę jogurtu naturalnego)
  • sól
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki octu

Kapustę pekińską umyłam, pokroiłam w paseczki. W miseczce wymieszałam śmietanę, jogurt, odrobinę soli, cukier i ocet. Tak przygotowany sos śmietanowy przelałam do kapusty. Przemieszałam, aby każda część kapusty była obtoczona sosem. Pozostawiłam do połączenia się smaków.

Pierś z kurczaka umyłam, osuszyłam, ułożyłam na płasko i podzieliłam na dwie części. Jajko rozbiłam na talerzyku, rozbełtałam widelcem, posoliłam, popieprzyłam je i obtoczyłam w nim mięso. Pozostawiłam chwilę mięso w tym jajku, aby lekko wchłonęło jajko z przyprawami. Następnie piersi obtoczyłam w bułce tartej. Smażyłam na rozgrzanym oleju. 
W między czasie jak mięso się smażyło na wolnym ogniu, na drugiej patelni rozgrzałam olej, pokroiłam w drobną kosteczkę cebulę, przesmażyłam ją na złoty kolor i dodałam kuskus. Przesmażyłam wszystko razem doprawiając wegetą ok 1 minuty i zalałam wrzątkiem na wysokość ok 5 mm powyżej wysokości kaszy. Zgasiłam płomień pod patelnią i pozostawiłam patelnię aby kuskus napęczniał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra