niedziela, 11 stycznia 2015

Tarta ze szpinakiem

Tarta ze szpinakiem wyszła mi przypadkowo, gdyż zrobiłam sos beszamelowy do brokułów w beszamelu i zostało mi trochę ciasta drożdżowego.
Jest to bardzo przyjemny pomysł na posiłek do pracy, gdyż bardzo dobrze smakuje na ciepło (także odgrzana w mikrofalówce) jak i na zimno.
Ciasto na spód do tarty jest bardzo prosty do przyrządzenia, gdyż prócz drożdży zawsze wszystkie składniki są pod ręką:
  • 1 szklanka mąki (tym razem użyłam pszennej)
  • 1/3 szklanki wody letniej
  • 1/4 łyżeczki wegety
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 cm drożdży świeżych (ok 15 g)
  • 1 łyżka oleju / oliwy
Drożdże przełożyłam do miski, w której będę wyrabiać ciasto. Zasypałam je cukrem, wegetą. Rozmieszałam je do płynnej konsystencji. Następnie dodałam olej, wodę i mąkę. Wymieszałam, dobrze zarobiłam ciasto, aby było w konsystencji przypominającej ciasto kruche. Ilość mąki uzależniona jest od jej rodzaju. Wyrobione ciasto odstawiłam na ok 15 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. W tym czasie przygotowałam farsz...
  • 150 g mrożonego i rozdrobnionego szpinaku
  • 3 łyżki śmietany 12% (ważne aby była rzadka)
  • 3 łyżki mleka
  • 1 ząbek czosnku
  • 50 g serka topionego (smak dowolny)
  • 1 łyżka oleju
Na patelni rozgrzałam olej, przesmażyłam pokrojony w drobną kostkę czosnek i wrzuciłam zamrożony szpinak. Podlałam mlekiem i śmietaną, aby szpinak łatwiej się rozmroził a czosnek nie spalił się. Przykryłam pokrywką, aby szybciej wyrównała się temperatura na patelni. Odparowałam troszkę płyn z patelni, ale nie wszystko. Dodałam serek topiony do szpinaku. Zagęścił on konsystencję szpinaku i nadał mu smaku. Nie doprawiam nigdy szpinaku, gdyż serek sam w sobie jest doprawiony.

Zawsze wydawało mi się, że zrobienie beszamelu jest bardzo trudne, aby nie powstały grudki i był odpowiednio doprawiony...
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • ok 3/4 szklanki mleka
  • sól 
  • gałka muszkatołowa
Masło rozpuściłam w rondelku, zasypałam je mąką, aby lekką ją podprażyć. Najważniejsze jest to, aby mąka nie zrumieniła się, a tym bardziej nie przypaliła. Następnie zaczęłam podlewać mlekiem, aby nie powstawały grudki i łatwo wtedy mąka się rozprowadziła. Mleko podlewałam do momentu otrzymania odpowiedniej gęstości.

Ciasto wyłożyłam na stolnicę, lekko przerobiłam i rozwałkowałam na kształt okrągłej foremki do tarty. Rozwałkowane ciasto przełożyłam do foremki, szpinak przełożyłam na ciasto, wyłożyłam beszamelem i wierzch posypałam serem żółtym. Zapiekłam w piekarniku.
Temperatura: 180 stopni C., czas: 15 - 20 min 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra