poniedziałek, 29 grudnia 2014

Zapiekanka makaronowa ze szpinakiem i jajkiem

Kolejna improwizacja ze szpinakiem. 
 
  • 3 garście makaronu
  • ok. 150 g mrożonego szpinaku rozdrobnionego
  • 2 jajka
  • 2 ząbki czosnku
  • ser żółty do posypania wierzchu zapiekanki
  • olej
  • sól
  • 1 łyżka śmietany 12/18%
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
Makaron ugotowałam na półtwardo. Szpinak przesmażyłam na patelni z dodatkiem soli i czosnku. Dwa jajka ugotowałam na twardo. Do natłuszczonej foremki do zapiekania wysypałam na dno makaron, następnie rozłożyłam przesmażony szpinak, pokrojone w plasterki jajka. Śmietanę rozmieszałam z mlekiem, surowym jajkiem oraz przyprawami i ziołami. Zalałam tym zapiekankę. Posypałam do smaku ziołami prowansalskimi i rozsypałam tarty ser na wierzch. Zapiekłam w piekarniku, smakuje dobrze na ciepło i na zimno.
Temperatura: 150 stopni C., czas: 20 - 25 min. z termoobiegiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra