wtorek, 13 stycznia 2015

Kokosanki

Dawno nie robiłam kokosanek, jakoś zapomniany słodziaczek na ząb :) Przypomniało mi się dwa dni przed Bożym Narodzeniem i postanowiłam zrobić.

Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 2 łyżki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka maki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku dopieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
Za pomocą miksera białka ubiłam na sztywno, dodałam cukier, aby piana była jeszcze bardziej sztywna i nie opadała. Pojedynczo żółtka rozmieszałam w pianie i na tym zakończyłam pracę mikserem. Za pomocą szpatułki rozmieszałam przesiane mąki i spulchniacze. Tak przygotowane ciasto wylałam do wyłożonej papierem dopieczenia foremki 25/40 cm i upiekłam w piekarniku.
Temperatura: 180 stopni C., czas: 20 min. z termoobiegiem.
Przygotowanie polewy jest proste:

  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżka mleka
  • 2 łyżki kakao
Margarynę rozpuściłam w rondelku (nie wolno jej zagotować), dodałam cukier, kakao, śmietanę i mleko. Podgrzewałam do momentu połączenia się wszystkich składników i odstawiłam do wystudzenia.
Do przygotowania kokosanek oczywiście potrzebne były jeszcze wiórki kokosowe.
Biszkopt pokroiłam w małe kawałki, które później zamoczyłam w polewie i obtoczyłam w kokosie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra